Nova bolest današnjice je – ekranizam. Zašto ekrani utječu na mozak male djece drugačije nego na mozak starije? Odgovor se krije u nevjerovatnim promjenama koje se događaju u mozgu tokom prve tri godine života, a o tim promjenama i posljedicama ekranizma govorimo u novoj epizodi podcasta SuperMama.
Istraživanja pokazuju da bilo kakvo smisleno učenje i shvatanje preko ekrana nije moguće prije treće godine. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je objavila kako djeca u dobi do dvije godine uopšte ne bi trebala biti izložena tehnologiji (ekranu). Djeca u dobi od tri do pet godina, samo jedan sat dnevno i djeca u dobi od šest do 18 godina, dva sata dnevno, a sve zbog trajnih posljedica koje ekran može ostaviti na zdravlje djece.
Djeca ne moraju direktno gledati ekrane da bi bila pod njihovim utjecajem!
Svakodnevne aktivnosti kao što su pjevanje, igranje, istraživanje i slično, pomažu maloj djeci u izoštravanju njihovih kognitivnih i motoričkih sposobnosti, a distrakcije, do kojih dovodi pozadinska televizija, mogu uveliko otežati taj proces. Pozadinski ekrani mogu ugroziti kognitivni razvoj i razvoj govora te mogu uzrokovati probleme s koncentracijom kasnije u djetinjstvu.
Kako prepoznati ekranizam kod djece, koji su simptomi i kome se obratiti ukoliko primjetite probleme saznat ćemo od magistrice pedagogije i edukatorice Zade Agić.
A jedan pozitivan primjer kako koristiti ekrane pokazat će nam mama i kćerka – Nadira i šestogodišnja Uma Ahatović.
Za šta je zadužen logoped, a za šta defektolog i kome se obratiti gledajte u nedjelju u 19 sati.
Ukoliko ste propustili prethodnu epizodu podcasta SuperMama u kojem smo govorili o vantjelesnoj oplodnji, možete pogledati OVDJE.