Gost podcasta O prostoru sa Zecom i Vukom je Hasan Ćemalović, ugledni bosansko-hercegovački arhitekt ili, kako ga Amir Vuk Zec naziva, doajen bh. arhitekture. Rođen je u Mostaru 1947. godine. Studij arhitekture je završio na Arhitektonskom fakultetu u Sarajevu 1971. godine, a na istom fakultetu radio je kao asistent na katedri za projektovanje u periodu 1976 – 1986. godine. Od 1986. do 1992. godine bio je direktor Zavoda za studije i projektovanje “Dom”. U toku rata organizovao je i vodio projekat “WARCHITECTURE – Urbicide – Sarajevo”, koji je promoviran 1994. godine u centru George Pompidou, u Parizu.
Ćemalović je kao tadašnji predsjednik jedan od najzaslužnijih za opstanak Asocijacije arhitekata Bosne i Hercegovine u ratnom periodu.
Autor je brojnih nagrađenih i realiziranih projekata među kojima se ističu zgrada Aerodroma Sarajevo, stambena zgrada “Ledara” u Mostaru, te Sportsko Rekreativni centar “Mejdan” u Tuzli.
– Ja tada, mladi arhitekta od 35 godina, dođem u takvu priliku – slučajno. Dom je već pun projekata za Zimske Olimpijske igre 1984. godine – a šta to znači, sve od Skenderije, pošte i drugih pratećih objekata već je u Domu, već se radi i moj kolega Neštković je već dobio kuću za novinare na Mojmilu da radi. E sad, kako će rasporediti, pošto sam ja mlad. Spoje oni mene i Kiću da radimo zajedno taj objekat. A to je bila Olimpijskog komiteta zadnja odluka. To je u dlaku donijeta odluka da tu ostaje aerodrom jer bilo je govora da se prebaci na Sokolac. Samo ima jedna pista na koju mogu sletjeti avioni i sa iste te piste poletjeti. Znači osam operacija u jednom satu. E sad kako? Recimo nek je to bila Nova godina, kada su odlučili. Sad je trebalo iduće nove godine otvoriti zgradu, kako? Sistem nas je posjeo u avion da idemo gdje god hoćemo. I mi dođemo prvo u Ženevu, nov aerodrom. Oni nas tretiraju kao da smo država. Oni nas tretiraju da su nam na usluzi. Ja sam se sa tog putovanja vratio sa više knjiga nego ikad. U mene su ruke bile pune knjiga i svega što sam ja donio sa tog puta. Ženeva, Basel, Kopenhagen, Malme, Štokholm, to je bilo sedam dana, nismo znali u kojem gradu smo bili, prisjeća se Ćemalović.
U novembru 2019. godine u Vijećnici u Sarajevu je održana promocija monografije “Arhitekt Ćemalović” autorice Aide Husetić, koja obuhvata Ćemalovićevu projektantsku djelatnost od 1972. do 2014. godine i, kako sam Ćemalović kaže, u monografiji nema ništa što se tiče vrednovanja arhitektonskih objekata, ona jednostavno predstavlja registar kroz vrijeme.
Podcast je započeo razgovorom o projektu d.i.a.spona. Kako sam Ćemalović kaže to je njegov najvažniji projekat čiji je cilj da se okupe arhitekte školovane u Sarajevu ili, kako je Zec rekao, koji su se “inficirali” školom arhitekture u Sarajevu.
– Sedamdesetpet godina postojanja Fakulteta znači isto toliko školovanih generacija iz kojih su pojedinci svoj stvaralački pečat ostavili u mnogim zemljama svijeta. Prvi put, kroz ovu izložbu, želimo ih okupiti na jednom mjestu, u impozantnom ambijentu Željezničke stanice, aktivirajući tako i njenu aulu, ali i otvoreni prostor trga kao jedne od značajnih otvorenih javnih površina grada Sarajeva, kazao je Ćemalović.
Kakav stan kupiti, a kakav napraviti i imamo li urbanistički plan, slušajte i gledajte ove nedjelje u 21 sat na www.oslobodjenje.ba.
Kao generalni sponzor podcasta, sa nama je kompanija Wienerberger koja će vam pomoći da uz premium rješenja za gradnju, izgradite život kakav želite i da dom postane vaše najdraže mjesto.
Prošlu epizodu podcasta O prostoru sa Zecom i Vukom možete pogledati OVDJE.